Київські неокласики
Представники
|
Неокласики належать
до доби «розстріляного відродження»: Микола Зеров, Павло Филипович, Максим
Рильський, Максим Рильський, Михайло Драй-Хмара, Освальд Бургардт
|
Відміна від інших угрупувань
|
Відсутність ідейно-естетичних
маніфестів та спроб організаційного оформлення угрупування
|
Характерні риси світосприйняття та творчості
|
Прагнення до
гармонії між почуттями та розумом, тяжіння до шляхетної культури художнього мислення,
риси «аристократизму духу» у
світосприйманні. Неокласики позиціонували себе як естетів і жорстко протиставляли
себе народництву й романтизму.
|
Джерела творчості
|
Антична лірика,
поезія «парнасців», представників російського «срібного століття», українська
класична література.
|
Інші стилі,
що впливали на творчість неокласиків |
Неоромантизм,
імпресіонізм, символізм
|
Проблематика творчості
|
Історико-культурна
та морально-психологічна
|
Тематика творчості
|
Використання
античних тем і сюжетів, міфологічних образів і мотивів, тем, притаманних
творам представників «чистого» мистецтва, оспівування земних насолод.
|
Рід діяльності, крім художньої творчості
|
Члени групи
були активними літературними критиками та теоретиками українського модернізму
|
Причини переслідувань поетів-неокласиків з боку
радянської влади
|
Прагнення впроваджувати
у своїй творчості форми та методи грецького й римського мистецтва, що представниками влади трактувалося як
невизнання радянської дійсності
|
Спільне в долях поетів-неокласиків
|
Арешти,
сфабриковані звинувачення та насильницька смерть
|
Значення для розвитку української літератури
|
Творчість поетів-неокласиків
позначилася на літературних дискусіях 1925-1928 років. «Неокласики» сприяли
духовному оновленню нації, піднесенню української культури до рівня
європейських зразків, формували в читачів високі естетичні смаки. Члени групи
у своїй творчості малювали справжні картини сучасності, адже були вільними
від ідеологічних гасел та міфологізації діяльності «пролетарських поетів».
|
Коментарі
Дописати коментар